Runner´s "get strong" training

"Jestli tě nedám do tří měsíců do pořádný běžecký formy, můžeš to reklamovat", prohlásil Marek. 
"Co? Tělo? U rodičů?" Zasmála jsem se. 
"Ne, u mě", řekl přísně, "ale budeš makat."
Den 1 - první trénink. Po sobotě na Gigathlon Czech Republic 2017, kde jsem sice "jen" podporovala tým, ale pěkně vymrzla, protože na Šumavě bylo 9-11 stupňů, mi páteř vůbec nepoděkovala. Bolest v kříži vlevo, která jde do pravé paty a krční páteře vlevo. Zas klasické zkřížení. Ale kosti jsou odblokované, svaly povolené bez tenze. Při 173 cm, aktuální váha 66 kg. Za čtyři měsíce bez běhu 3 kg nahoře. Energie 0, do schodů v metru se zadýchávám, pořádně nemůžu sedět ani stát. Nad vodou mě v poslední době drželo plavání. Dokud ale neposílím svaly, není vhodný kraul (krční páteř) ani prsa (bederní páteř). Kvůli volným obratlům joga opatrně. Běhání zatím nepřipadá v úvahu. Kdybych to opravdu nemohla vydržet, tak pomalý běh mimo asfalt.
Čili stav: Troska.
Každý se ptá: "Proboha proč? Když tolik sportuješ..."
Na to jsem se ptala asi 1000x
Odpověď fyzioterapeutů: Sedavé zaměstnání, špatné držení těla u počítače, přetížená a především hypermobilní páteř, běh po asfaltu a silový trénink bez předchozího ohledu na stav páteře (koho by to napadlo, že jo...), tj. nějak se to všechno sešlo a odnesla to zkřížená bederní páteř, která stáhla i krční páteř, od ní závratě a zkrácení svalů k pravé patě s během "přes bolest". Téměř půl roku po neurologiích, fyzioterapiích a rehabilitacích.
Trénink plavání Total Immersion. 
Voda, co mě držela nad vodou. Doslova.
Dnes, den 1, o hodinu později. Po prvním tréninku, totálně vyřízená, cítím každý sval, hlavně ty co nemám. Stehna, něco v místech, kde prý budou bicepsy a střed zad mezi lopatkami. Levá strana, která byla v minulých měsících víc zkrácená, šla špatně. Ale ten šťastně spokojený pocit po tréninku. Poprvé po 4 měsících od posledního běhu na RunTour v Ústí. Prý to se mnou půjde rychle, říká Marek. Hurá, motivace! Ok, budeme makat. Budu makat. Tři intenzivní měsíce před námi.
A journey of thousand miles
begins with a single step

Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Moc děkuju za podporu, Babet 💙 Už se těším na společné běhání!

      Vymazat

Okomentovat